lunes, 11 de diciembre de 2017



RETIR FILOSÒFIC: CREA I ASSABOREIX LA VIDA 10-11 FEBRER
Et proposem gaudir d’un cap de setmana ple d´inspiradors diàlegs filosòfics i saborosos àpats en molt bona companyia, al Petit Hotel Ca Sa Padrina d’Artà, a Mallorca.
http://www.casapadrinadarta.com/
Des de l’enfocament de la filosofia sapiencial tractarem d’“experienciar”, a partir d’una reflexió filosòfica dialogada, qui som realment. Aquest enfocament és, per tant, pràctic i consisteix en arribar a l’experiència de la nostra presència en el món per habitar-lo de forma plena en el present. És a través de l’autoconeixement, d’una indagació de la nostra filosofia personal, quan descobrim amb quines creences limitades ens identifiquem, les quals són les que ens distancien de qui som profundament. Despertar, veure i comprendre s'uneixen en un mateix moviment, que ens permet transcendir allò al que ens aferrem, fugim o no volem enfrontar-nos. Aquesta presa de consciència ens condueix a la possibilitat de construir nous horizonts de sentit i de viure d’una forma més autèntica, en un assentiment viscut en el moment en què estem, des d'una mirada serena i lúcida. Des d’aquesta perspectiva, la filosofia és un Art de la vida, essent el mateix subjecte el propi creador de la seva vida, a partir de dues premisses bàsiques: l’amor a la veritat, per assolir una vida autèntica i, el compromís de tractar amb radicalitat i profunditat les qüestions vitals que l’inquieten. Crea’t a tu mateix i assaboreix la vida!
COM TREBALLAREM?
No consisteix en una divagació sobre teories filosòfiques que tracten la identitat des d'una dimensió merament intel•lectual i psicològica. Es tracta de realitzar, després d’una breu exposició teòrica que és accessible a tothom, una pràctica d’indagació personal a partir del diàleg filosòfic, algunes lectures i exercicis des de l’experiència viscuda i sentida dels assistents.
CONTINGUTS
1.-L’autoconeixement des de la filosofia sapiencial. La filosofia com ART DE LA VIDA.
2.-Indagació sobre nostra filosofia personal i operativa: reflexionar sobre aquells judicis i creences que configuran la nostra forma d’estar y de viure en el món.
3.-Nivells del Jo: Jo superficial, Jo Universal, Jo psicofísic. Identificació de creences limitades del Jo superficial. El Jo Ideal.
4.-Com despertar? La Responsabilidat activa i el discerniment.
FACILITADORA:
Som na Cristina Avilés Marí llicenciada en filosofia per la UB. Combino el meu treball com a professora de filosofia a secundària amb el d’assessora filosòfica i facilitadora de tallers de filosofia per a adults sobre autoconeixement. M’he fomat en aquest àmbit amb na Mónica Cavallé, qui m’ha proporcionat els coneixements i la inspiració per poder aplicar-los des del seu enfocament de la filosofia sapiencial. He creat el projecte Slow Thinking http://aslowthinking.blogspot.com.es/ que és una proposta que ens convida a aturar-nos, de quan en quan, per assaborir la vida amb més calma, reflexió i actitud filosòfica.
PROGRAMA:
- dissabte, 10 de febrer.
10h.Recepció
10.30h. Presentació i inici del taller.
1r diàleg filosòfic: Qui som jo? El tema de la identitat en la filosofia sapiencial. Elecció d’alguns aspectes o reaccions de la nostra pròpia vida que vulguem clarificar al llarg del curs.
12.00h. Passeig filosòfic a Cala Agulla. Converses en petits grups i posada en comú davant de la mar.
14-30 h Dinar:
- Humus d’olives.
- Curry thai verd de verdures i arròs.
- Amanida de fruits secs, germinats, tomàtiga i salsa de mel i mostassa.
- Tarta tatin de poma.
16.30h 2n diàleg filosòfic: Nivels del jo (jo superficial, jo psicofísic, jo profund).
18.00h. Infusions i pastes.
18.30h. Filosofia pràctica. Indaguem sobe les emocions i la nostra filosofia personal.
20.30h. Sopar:
- paté d’albergínia fumada.
- crema de carabassa i tofu.
- fideus al wok amb soja i verduretes.
- amanida de fruites.
- Diumenge, 12 de febrer.
8.30h. Esmorzar.
9.30h. 3r diàleg filosòfic: Discerniment i responsabilitat.
11h. Infusions.
11.30h. Pràctica filosòfica: Indaguem sobre el nivel de responsabilitat que otorguem a les nostres accions.
13.00h. Acabament.

PREU: 90 € allotjament /curs /dinar/sopar i esmorzar.
60 € curs /dinar/sopar/esmorzar.


No hay comentarios:

Publicar un comentario